top of page

جایزه نگاه ویژه مسابقه بزرگ ستایش


به گزارش خبرگزاری فارس، آرمانشهر سه داستان را به صورت متقاطع تعریف می‌کند: داستان پیرمردی در هند که زمانی به نوعی پیرِ دیر بوده اما حالا یک الکلی تمام عیار است و حتی به خاطر درگیری در یک کافه در حال مستی به زندان می‌افتد، ماجرای زنی افغانی که شوهرش چند سال پیش به خاطر ضایعه‌ای جنگی قطع نخاع شده و زندگی نباتی دارد و حالا این زن می‌خواهد مادر شود، و داستان مردی اسکاتلندی که بعد از یک تصادف شدید متوجه شده که دیگر نمی‌تواند بچه‌دار شود اما می‌خواهد لذت پدر شدن را تجربه کند. شخصیت‌های اصلی آرمانشهر قابلیت این را دارند که به کاراکترهایی جذاب تبدیل شده و توجه تماشاگر را به خود جلب کنند، و در این تلاش هم موفق به نظر می آیند

به لحاظ نگاه انسانی و اخلاقی که قصه فیلم به روابط انسان ها باهم دارد توانست جایزه نگاه ویژه این جشنواره را ار آن خود کند

مارتین ملالی ذکریا بازیگر اصلی فیلم در نقش جانان با اشاره به نقش خود در فیلمنامه «آرمان‌شهر» که توسط امیر آقایی نویسنده و بازیگر به نگارش در آمده میگوید: با خواندن فیلمنامه برای اولین بار احساس کردم با نقش جانان» ه قرار است ایفاگر آن باشم، ارتباط برقرار می‌کنم و او را زنی کاملا افغانستانی یافتم. معتقدم شرایط زندگی که برای این زن در فیلمنامه نوشته شده است، می‌تواند شامل حال بسیاری از زنان باشد. پیش از بازی در آرمان‌شهر به واسطه سفرهایم، کاراکتر و شرایط زندگی این زن‌ را در خارج از شهر کابل دیده بودم. سعی کردم احساساتی که از آن زنان درک کرده بودم را به نقش جانان انتقال دهم. من تلاش کردم فقط یک شخصیت را به تصویر نکشم چرا که جانان از نگاه من، تمام زنان افغانستان هستند.

حسن ناظر کارگردان فیلم در بخشی از صحبت هایش درباره فیلم می گوید:ساخت ارمان شهر برای من خیلی راضی کننده بود به این دلیل که شخصا مهاجر هستم و در خارج از ایران زندگی میکنم.ب نظر من مخاجرت یعنی یک تغییر بزرگ و سرنوشت ساز در زندگی و در بخش های مختلف این سیاره که اتفاقات خوب و بد زیادی می افتد یکی از مهمترین اتفاقات زندگی می تواند آشنایی با یک فرهنگ جدید باشد که قوانین خاص خودش را دارد،دقیقن چیزی که جانان قهرمان قصه ما با آن درگیر بود و گرفتار قوانین پیش بینی نشده شد."

ناظر که بیش از بیست سال است در اسکاتلند زندگی میکند درباره همکاری با امیرآقایی بازیگر نویسنده اظهار داشت: قلم نو و جدید امیر آقایی را دوست دارم و همچنین یکی از دلایل مهم این فیلم نامه شیوه قصه پردازی امیر بود.وحید رهبانی هم با توجه به شرایط و مسایل اجتماعی کشورهای مختلف سناریو را بازنویسی کرد.به جرات می توانم بگویم که فیلم آرامان شهر یکی از معدود فیلم هایی است که در شرایط سخت در 4کشور ساخته شد"

فیلم‌ سینمایی «آرمان‌شهر» فیلمی از حسن ناظر به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری است که در جشنواره فجر بخش بین الملل امسال به نمایش درآمد و اکنون برای دریافت پروانه نمایش عمومی درخواست داده شده است. امیر آقایی، بازیگر ایرانی نویسنده فیلم‌نامه‌ی این فیلم بوده استو این اولین بار است که فیلمی در خارج از کشور توسط یک فیلم نامه نویس مستقل به نگارش در می آید. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به کریس راب،همایون ارشادی،کیهان ملکی،سایانتی ناندی اشاره کرد.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page